"> Wed Jul 28, 1:32 PM ET Add Technology - Internet Report to My Yahoo! By Spencer Swartz http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story2&u=/nm/20040728/wr_nm/bizblogs_dc
수많은 블로그들의 성장(그리고, 블로그를 구독하는 사람의 증가)은 (마이크로소프트의 빌게이츠를 포함해서) 비지니스리더들로부터 매력적인 주목을 끌고 있다. 블로그는 고용인들, 협력업체와 소비자들과 기업과의 좀더 직접적인 커뮤니케이션을 강화하는 수단으로서 주목받고 있다. ... "고용인들사이의 사회적인 공간이 줄어들고 있고, 사람들 사이의 공유되는 지식의 양은 증가하고 있다"라고 제임스 스포러(IBM의 Almaden 연구소)는 말했다. ... 고용인(직원) 블로그의 예로서, 제품 개발 전략에 관한 정보와 함께 개인적인 학력과 경력, 이력서등의 요소를 동료들이나 소비자들이 24시간 볼 수 있다. ... 고용인들은 블로그 구독자들과 함께 지속적인 상호작용과 관계형성을 함으로써 "블로그는 기업에 있어 인간의 얼굴을 갖게 한다"고 찰린 리(포레스터 리서치의 연구원)는 말했다. ...
The growth in the number of blogs, and those who read them, continues to attract attention from business leaders, including Microsoft's chairman Bill Gates (news - web sites), as a means of enhancing companies' communication more directly with employees, partners and customers ... "It's about decreasing social space between employees, and increasing the amount of knowledge shared between people," said James Spohrer, director of IBM's Almaden Research Center. ... An example of an employee blog, he said, might contain elements of a resume, some of an individual's educational background and work experience, along with information on product development strategies colleagues and customers can view on a round-the-clock basis. ... "Blogs are a way to put a human face on the company" because of the continuous interaction and relationships employees can develop with blog-readers, said Charlene Li, an analyst at Forrester Research. ... companies, however, may face the risk of lawsuits over employee postings that contain sensitive company information, analysts said.
기업 블로그란 한 조직이 목표를 달성하기 위해 그 조직의 지원에 의해 출판되어진 블로그를 말한다. 외부 커뮤니케이션에서, 그 잠재적이 이익은 중요한 타겟 그룹과 산업의 전문가들로서의 조직(혹은 그 안의 개인) 의 강력한 관계형성을 하도록 돕는다는 것이다. 내부적인 커뮤니케이션으로부터 블로그들은 협업과 지식 경영을 위한 툴로서 일반적으로 언급되어진다.
A corporate blog is a blog published by or with the support of an organization to reach that organization's goals. In external communications the potential benefits include strengthened relationships with important target groups and the positioning of the publishing organization (or individuals within it) as industry experts. Internally blogs are generally referred to as tools for collaboration and knowledge management.