본문 바로가기

오뚜기의 데이터 분석 이야기

[요약 번역 품평 발췌]소셜미디어 마케팅 성과 측정하기...

원글 출처 -->
http://www.chrisbrogan.com/measuring-social-media-marketing/ 

Measurements

I’m fond of saying that my favorite measurement is the one with a dollar sign attached. I like helping companies find revenue. Barring that, or around that, we look at different measures for different projects. It depends on what the goals were, and the strategy we used to get there. Here are some sample measurements we’ve used at New Marketing Labs in the past:

저자가 좋아하는 측정 방식은 달라 표시가 붙은 측정 단위라고 하네요..
아마 대부분이 그렇지 않을까 싶으네요. 얼마 더 벌었다. 매출이 얼마 신장됐다.. 이것만큼 확실한 ROI 는 찾기 힘드니까요.

그리고, 이 말.. 진짜 동감입니다. --> 목표가 무엇이고, 그 목표 달성을 위해 어떤 전략을 쓰느냐에 따라 측정은 달라진다는....

그리고, 아래는 저자가 종종 이용했던 ROI 측정 샘플이라고 합니다.

This is is by NO MEANS inclusive of all the things we track.

  • % of online conversation (versus competitor). 경쟁사 대비 온라인 전환 율
  • % of coverage improvement. 커버리지 개선 율
  • # of new subscribers/attendees/buyers via tracking links. 링크를 타고 들어온 새 구독자/참여자/구매자 수
  • # of new threads, comments, conversations for engagements. 연관된 새 쓰레드 수(이건 번역이 참...관련 게시글 수??), 커멘트 수, 대화 수
  • # of actions taken (for instance, on email newsletters). 취해진 활동(조치/액션)의 수 (예를 들어, 이메일 뉴스레터 건 수) - 어떤 액션을 얼마나 취했는가?? 개인적으로는 좋아하는 측정 지수는 아닙니다. 무엇을 했느냐 보다 무엇을 얻었느냐가 더 중요하니까...
  • increase in $ per visitor, monthly average. 객단가의 증가, 월 평균
  • # of leads 리드 수, 아.. 영어가 딸리는 군요..리드라는 단어가 워낙 다양한 용법으로 쓰이다 보니.. 짐작컨테 산출물 수와 비슷한 개념일 듯 합니다.
    헉.. 저의 무지를 용서해 주세요. 구글 검색 결과
    아래와 같은 설명이... 간단히 야그하면... 잠재 고객 수를 leads 라고 표현한다는 군요...

    http://leadheroes.com/measure-number-of-leads-to-indicate-business-growth/

    In a simple way, a marketing campaign assists the business owner to discover prospects that are likely to become customers. They are called “leads”. The more leads, the more business growth can be expected.
  • # of sales call conversions 세일즈 콜 전환 수 - 짐작컨텐 텔레마케팅을 통해 구매로 전환된 건 수 같은 게 아닐까요?
  • unique visitors (all those basic web metrics) 순 방문자수
  • more

아래에는 다시 강조하네요. 무엇을 목적으로 하느냐에 따라 측정 방법은 천자 만별이라구요...

It depends what we’re aiming for as to what we can work on delivering. To me, there are dozens and dozens of other ways to do metrics. (Resources are below.)