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소셜 CRM의 정의 및 왜 지금인가??
오뚜기
2010. 1. 6. 09:11
소셜 CRM 이라는 용어..일시적 유행일까요? 아니면 대세가 될까요?
소셜 CRM이란 소셜 미디어를 통해 고객 신뢰를 구축하고 브랜드 충성도를 높이기 위한 비즈니스 전략이다...라고 하는데요..
Why NOW is the time to invest in Social CRM: 소셜 CRM ... 왜 지금 투자해야 할까요?
RT @HKotadia : http://bit.ly/5JG7cB
소셜 CRM이란 소셜 미디어를 통해 고객 신뢰를 구축하고 브랜드 충성도를 높이기 위한 비즈니스 전략이다...라고 하는데요..
Why NOW is the time to invest in Social CRM: 소셜 CRM ... 왜 지금 투자해야 할까요?
It is important to note that in the past two years, time spent by consumers online has grown from 29% to 34%, but advertisers spend only 12% of their budget on Internet marketing. Forrester predicts that by 2014, spend will increase to 21% of budget. Forrester further predicts that both social and mobile will have the biggest compound annual growth rate (CAGR) — 34% and 27%, respectively through 2014.
지금 투자를 해야 하는 이유는 소셜과 모바일의 발전은 앞으로 더 확대 될 꺼라는 전망 때문이라는 군요..
기존 매체 보다는 새로운 매체에 주목하라...라는 주장인데...
해외에서는 관련 ROI 에 대한 분석 등도 활발하게 전개 되고 있는 듯 합니다.
RT @HKotadia : http://bit.ly/5JG7cB